Dle mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví k používání ochranných prostředků dýchacích cest s účinností od 8. 6. 2021, se mění následující:
o Žáci nemusí během výuky mít nasazen ochranný prostředek dýchacích cest (respirátor ani roušku), a to při vzdělávání po dobu, kdy sedí v lavici nebo jsou jinak usazeni. Při ostatních aktivitách ve škole (např. režim o přestávkách, při příchodu a odchodu ze třídy) zůstává stejný režim jako doposud.
o Pedagogičtí pracovníci nemusí během výuky mít nasazen ochranný prostředek dýchacích cest (respirátor ani roušku), a to při poskytování vzdělávání obecně. Při ostatních aktivitách ve škole (např. režim o přestávkách, při příchodu a odchodu ze třídy) zůstává stejný režim jako doposud.
o Dále jsou z povinnosti nosit ochranný prostředek vyjmuty osoby v době výkonu práce na pracovišti nebo v době výkonu jiné obdobné činnosti po dobu, kdy vykonávají tuto činnost na jednom místě bez přítomnosti jiné osoby mimo spolupracovníka.
Návrat do školy po karanténě:
Nebude-li další záchyt pozitivity na COVID mezi žáky, vrátí se třídy 1., 3., 4. a 5. ročníku k prezenční výuce ve středu 9.6.2021 - výuka podle standardního rozvrhu hodin. Žáci 2.ročníku se do školy k prezenční výuce navrátí v pátek 11.6.2021.
Informace ke karanténě a izolaci
Všem osobám s pozitivním testem na covid-19 je od 1. března 2021 lékaři či hygieniky nařízena izolace na 14 dní od doby odběru pozitivního vzorku. Izolaci tedy bude možné nově ukončit nejdříve po 14 dnech u osob bez příznaků, u osob s příznaky musí být i nadále navíc splněna podmínka tří dnů od vymizení příznaků.
Stejně tak se prodlouží i doba pro karanténu tzv. rizikových kontaktů. Minimální doba pro nařízenou karanténu bude prodloužena rovněž na 14 dnů od posledního kontaktu s pozitivní osobou. Dál platí, že podmínkou je jeden negativní PCR test a absence příznaků. (Negativní test v průběhu karantény neznamená její ukončení/zkrácení - blíže zde).
Do izolace/karantény nebudou muset bezpříznakové osoby, které covid-19 prodělaly před nanejvýš 180 dny/potvrzení lékařem. Tyto osoby nebudou muset ani do karantény a s nimi i lidé, kteří absolvovali minimálně jedno očkování vakcínou proti Covid od kterého uplynulo alespoň 21 dnů.
Důležitá informace
Vzhledem k tomu, že byl v naší školní družině pozitivně testovaný zaměstnanec na Covid 19, přechází žáci, kteří s tímto zaměstnancem byli v pondělí 24. a úterý 25. května v kontaktu, do karantény. Rodiče těchto dětí bude v nejbližší době kontaktovat KHS s tím, že jim poskytne bližší informace.
Jelikož naše škola má 50% žáků v karanténě, přechází od pátku 28.5. na distanční vzdělávání. Více informací o distanční výuce zasílá své třídě třídní učitel. Distanční vzdělávání bude probíhat po dobu, kdy budou žáci v karanténě. Nedojde-li k úpravám, bude možný návrat k prezenční výuce ve středu 9.6.2021 – toto bude upřesněno dle výsledků testování žáků.
Rodiče žáků, kteří budou požadovat zapůjčení ntb k výuce, oznámí toto emailem na adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nejpozději do pátku 28.5. do 12,00 hodin – ntb budou připraveny k převzetí v pondělí 31.5. ráno ve škole.
Obědy jsou všem žákům hromadně odhlášeny. Žáci, kteří nejsou v karanténě, ale pouze na distančním vzdělávání, mají nárok na dotovanou stravu. V tomto případě je nutné obědy přihlásit a stravu odnášet v odnosných nádobách v době k tomu určené.
Sledujte prosím informace na webu školy a řiďte se pokyny KHS.
Nabídka Hello táborů: zde
Ministerstvo zdravotnictví dne 6.4.2021 vydalo Mimořádné opatření č.j. MZDR 14600/2021-1/MIN/KAN, kterým umožňuje žákům 1.stupně od 12.4.2021 osobní přítomnost v základní škole při vzdělávání, a to způsobem, že se vzdělávání v lichém týdnu neúčastní první polovina tříd a v sudém týdnu neúčastní druhá polovina tříd (tzv. rotační způsob vzdělávání). Provoz školních družin a školních klubů je určen pouze žákům prezenční výuky, a to za podmínky, že ve skupině jsou přítomni žáci pouze z jedné neměnné třídy prezenčního vzdělávání. K provozu více zde.
Informace pro rodiče k testování dětí a žáků ve školách: testovani-letak-pro-rodice-6-4-21pdf.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy informuje, že:
vzhledem k nepříznivé epidemiologické situaci vláda ČR dne 26. února 2021 přijala krizové opatření č. 200 (dostupné zde ), kterým se nad rámec dosavadních opatření zakazuje osobní přítomnost:
o dětí v mateřské škole
o žáků 1. a 2. ročníků základní školy
Základní školy poskytují těmto žákům vzdělávání distančním způsobem. Mateřská škola poskytuje vzdělávání distančním způsobem dětem, pro které je předškolní vzdělávání povinné. Stravování dětí a žáků je hromadně odhlášeno.
MŠMT informuje, že od 4.1.2021 je povolena osobní přítomnost:
• dětí mateřských škol a dětí zařazených do přípravné třídy základní školy,
• žáků 1. a 2. ročníků základních škol,
• žáků vyšších ročníků prvního stupně základních škol za předpokladu, že jsou ve školním roce 2020/2021 zařazeni do třídy společně se žáky 1. nebo 2. ročníku (tzv. malotřídní škola),
• žáků škol zřízených při zařízeních pro výkon ústavní výchovy nebo ochranné výchovy, a
• žáků škol zřízených při zdravotnických zařízeních.
Pro ostatní žáky je povinné vzdělávání distančním způsobem.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy informuje, že:
Termín konání jednotné přijímací zkoušky ve školním roce 2020/2021 se mění takto:
▪ pro obory vzdělání s maturitní zkouškou včetně oborů nástavbového, a to pro všechny formy vzdělávání na 3. května 2021
▪ pro nižší stupeň šestiletého a osmiletého gymnázia na 5. května 2021
▪ pro obory vzdělání s maturitní zkouškou včetně oborů nástavbového, a to pro všechny formy vzdělávání na 4. května 2021
▪ pro nižší stupeň šestiletého a osmiletého gymnázia na 6. května 2021
▪ pro všechny obory vzdělání na 2. června 2021
▪ pro všechny obory vzdělání na 3. června 2021
Informace – návrat žáka do školy po ukončení karantény
V případě, že Vašemu dítěti byla nařízena karanténa pro kontakt s osobou pozitivní na COVID19, je v rozhodnutí uvedena i doba trvání tohoto opatření a stanoven termín pro absolvování testu.
Jestliže Vaše dítě test v daném termínu absolvovalo, výsledek testu je negativní a dítě nemá zjevné zdravotní obtíže, může nastoupit do školy další den po dnu ukončení karantény.
Informace - návrat žáka do školy po nemoci
Dítě absolvovalo v daném období test a jeho výsledek je pozitivní na COVID19
Do školy může nastoupit deset dnů ode dne testování, respektive k datu testu se přičte deset dnů a 11. den může žák nastoupit do školy. Samozřejmě opět za předpokladu, že nemá zdravotní obtíže. V opačném případě se samozřejmě musí nejprve uzdravit. O jeho návratu do kolektivu rozhoduje lékař.
V případě pozitivního výsledku testu není požadováno další kontrolní testování. Při nástupu do školy po nemoci nevyplňují rodiče česné prohlášení.
V obou případech nezapomenou rodiče žáka řádně v termínu omluvit a odhlásit obědy pro dané dny.
Ombudsman dětem: Ombudsman_dětem.pdf
Vážení rodiče, má-li vaše dítě potíže s připojením na internet, nabízíme v rámci projektu "T-Mobile pomáhá" neomezená data na 3 měsíce zdarma. V případě zájmu pište, prosím, na email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.. Budou Vám zaslány pokyny s unikátním kódem pro pořízení SIM karty. K dispozici má škola jen omezený počet karet.
Odkazy na kterých naleznete informace, jak s dětmi mluvit o coronaviru: MŠMT_odkazy.pdf
Léták pro žáky I.stupně ZŠ:MŠMT_leták_pro_1._stup.jpg
N tomto portálu naleznete podrobné informace k vyplnění dokumentu na ošetřovné, včetně online tiskopisu: https://eportal.cssz.cz/web/portal/tiskopisy-zoppd-m
Desatero pro rodiče žáků se SVP: Desatero_pro_rodiče_žáků_s_SVP.pdf
Aktuální informace k oštřovnému, vyplňování během podzimních prázdnin: www.mpsv.cz/web/cz/osetrovne?fbclid=IwAR2f_DTTLoZARl0C4MyrelM5aYZW5JRl83lVSI4dVdX43qhdpK1qPyhXpTM
Informace o ošetřovném: TZ_Aktualni_info_OCR_QaQ.pdf
Ná základě usnesení Vlády ČR ze dne 12.10.2020 www.vlada.cz/assets/media-centrum/aktualne/2--provoz-skol-1022.pdf je provoz základní školy, školní družiny, školního klubu a všech kroužků od 14.10.2020 uzavřen. Formu a organizaci distanční výuky sdělí třídní učitelky zákonným zástupcům žáků prostřednictvím školního emailu.
Vážení rodiče,
informujeme Vás o nařízení karantény pro žáky naší školy.
Informace k organizaci začátku školního roku: Organizační_pokyny_ke_školnímu_roku_2020.pdf
Ve dnech 8. a 10. 9. bude všem žákům hromadně odhlášen oběd z důvodu odstávky elektrické energie. Žádáme rodiče, aby žákům navštěvujícím družinu na tento den připravili větší svačinu.
Vybíráme od všech žáků příspěvky na pracovní sešity. Uvedenou částku zašlete na účet školy č. 181 252 679/5500, var. symbol. 10062020, a to nejpozději do 10. 6. 2020.
Informace pro rodiče žáků, kteří se hlásí na osmiletá gymnázia/zápisový lístek:
Zápisovým lístkem potvrzuje uchazeč úmysl vzdělávat se v dané střední škole.
Žákům základní školy ho vydává ředitelka základní školy do 15. března, resp. do 30. listopadu (u oborů s talentovou zkouškou).
Svůj úmysl vzdělávat se na střední škole potvrdí uchazeč nebo zákonný zástupce nezletilého uchazeče odevzdáním zápisového lístku řediteli školy, který rozhodl o jeho přijetí ke vzdělávání, a to nejpozději do 10 pracovních dnů ode dne oznámení rozhodnutí. Zápisový lístek se také považuje za včas odevzdaný, pokud byl v této lhůtě předán k přepravě provozovateli poštovních služeb.
Nepotvrdí-li uchazeč nebo zákonný zástupce nezletilého uchazeče odevzdáním zápisového lístku úmysl vzdělávat se ve střední škole odevzdáním zápisového lístku, vzdává se tímto práva být přijat za žáka dané střední školy a na jeho místo lze přijmout jiného uchazeče.
Zápisový lístek může uchazeč uplatnit jen jednou - to neplatí v případě, že uchazeč chce uplatnit zápisový lístek na škole, kde byl přijat na základě odvolání.
V případě ztráty nebo zničení zápisového lístku vydává na základě písemné žádosti bez zbytečného odkladu orgán, který jej vydal, NÁHRADNÍ zápisový lístek. Součástí žádosti o vydání náhradního zápisového lístku je čestné prohlášení uchazeče nebo zákonného zástupce nezletilého uchazeče, že původní zápisový lístek neuplatnil ani neuplatní ve střední škole.
Potvrzený zápisový lístek bude rodičům předán třídní učitelkou ihned po ukončení mimořádného opatření - přerušení výuky. K vyzvednutí budou zákonní zástupci vyzváni.
Informace pro rodiče žáků 5. ročníku - přestup na II. stupeň ZŠ
Dotaz z praxe: Není ojedinělé, že rodiče žáků 5. ročníku neúplné základní školy podávají žádost o přestup žáka na druhý stupeň v předstihu ve snaze „zajistit pro dítě místo“. A tyto žádosti o přestup začínají škole chodit ještě před zápisem dětí do první třídy a před přestupem žáků na osmiletá gymnázia (tedy v době, kdy není jasné, kolik volných míst bude mít škola k dispozici). Není tedy nějak stanoveno, jak dlouho dopředu si rodiče žádost o přestup mohou podat?
Nárůst počtu žáků přecházejících z prvního stupně základní školy na druhý stupeň jiné základní školy vede rodiče z malých obcí s neúplnou základní školou k často oprávněné obavě, zda pro své dítě najdou na požadované škole místo. O přestupu žáka základní školy do jiné základní školy v souladu s ustanovením § 49 odst. 1 školského zákona rozhoduje ředitel školy, do které se žák hlásí, ve správním řízení (viz § 165 odst. 2 písm. e) školského zákona) na základě žádosti zákonného zástupce žáka. Pokud ředitel školy rozhodne, že žádosti o přestup vyhoví, informuje o této skutečnosti bez zbytečného odkladu ředitele školy, z níž žák přestupuje. Ředitel školy, z níž žák přestupuje, zašle řediteli této školy kopii dokumentace žáka ze školní matriky.
Vzhledem k tomu, že neexistuje speciální právní úprava postupu správního orgánů ve věci přestupu žáka z jedné základní školy do druhé, budou platit obecná pravidla daná správním řádem (zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů). Není tedy upraveno, jak dopředu si mohou zákonní zástupci jednající za nezletilé dítě podat žádost o přestup na jinou základní školu. Správní orgán (ředitel) je však povinen vydat rozhodnutí podle ustanovení § 71 správního řádu bez zbytečného odkladu, nelze-li rozhodnutí vydat bezodkladně, je správní orgán povinen vydat rozhodnutí nejpozději do 30 dnů od zahájení řízení. Jediným limitujícím faktorem pro kladné či záporné rozhodnutí je kapacita školy (povolený počet žáků uvedený ve školském rejstříku). Je-li ve škole volná kapacita, musí být vydáno rozhodnutí, kterým se přestup z jedné základní školy do druhé povoluje. Pokud volnou kapacitu škola nemá, bude vydáno rozhodnutí o zamítnutí žádosti o přestup (i u žadatelů s právem přednostního přijetí).
Copyright © 2014 - 2021 Základní a mateřská škola Řepiště Všechna práva vyhrazena // Tvorba webových stránek Ostrava